Op dit moment worden wij geregeld gebeld en gemaild door gasten met een reservering voor een verhuurbungalow. We ontvangen vele hartelijke berichten, dat is fijn in een voor iedereen zo roerige tijd. We merken dat er behoeft is aan informatie over hoe nu verder met een reservering, onze gezamenlijke overeenkomst. Is het park gewoon open? Doe ik er verstandig aan te annuleren of is het beter af te wachten? Met dit bericht hopen wij duidelijkheid te geven over de regelgeving omtrent een reservering/annulering.
Bungalowpark De Spar houdt de richtlijnen van de Nederlandse overheid nauwlettend in de gaten. De veiligheid en gezondheid van onze gasten staan voorop. U bent uiteraard nog steeds van harte welkom op ons park, wij zijn gewoon geopend. Wij zullen er alles aan doen om u een geslaagde vakantie te laten beleven. Vanuit ons park kunt u genieten van de rust van de natuur en uitstapjes maken als wandel- en fietstochten.
Wanneer u door alle omstandigheden toch niet kunt of misschien ook niet wilt komen heeft u als gast twee mogelijkheden voor het verloop van uw reservering:
U annuleert als gast zelf
Wanneer u als gast zelfstandig uw verblijf annuleert, dan gelden de annuleringsregels uit de Recron-voorwaarden welke u terug kunt vinden op onze website Voorwaarden. Ook als u annuleert wegens beperkingen door Corona, gelden deze regels. U kunt vervolgens geen aanspraak meer maken op volledige terugbetaling wanneer Nederland gedeeltelijk of geheel op slot gaat of wanneer ons bedrijf sluit op last van de Nederlandse overheid. Onze overeenkomst is na een annulering immers ontbonden. Annuleert u wegens ziekte en heeft u een annuleringsverzekering, dan kunt u de huursom achteraf declareren bij uw annuleringsverzekering.
U wacht als gast af, u heeft niet geannuleerd
Gasten uit het buitenland:
Voor gasten waarvoor Nederland op slot zit tijdens de gehuurde periode, kunnen wij onze verplichtingen niet nakomen. In deze situatie wordt uw reservering ontbonden en ontvangt u alle vooruitbetaalde gelden terug. Zit Nederland voor uw land niet op slot tijdens de gehuurde periode, dan bent u gehouden de gehele huur (minus eindschoonmaak) te voldoen.
Of Nederland op slot gaat en voor welke gasten uit welk gebied, wordt alleen bepaald door de Nederlandse overheid. Op dit moment (sinds 17 maart 2020) zit Nederland op slot voor gasten welke komen vanuit niet Schengenlanden. Nederland zit niet op slot voor gasten uit Schengenlanden. Voor de volledigheid, dit zijn de Schengenlanden: België, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië en IJsland.
Bovenstaande regels voor buitenlandse gasten komen te vervallen wanneer de Nederlandse overheid ons sommeert te sluiten. Zijn wij verplicht gesloten tijdens uw gehuurde perioden, dan wordt uw reservering ontbonden en ontvangt u alle vooruitbetaalde gelden terug.
Gasten uit het binnenland:
Wanneer het gebied waarin ons bedrijf zich bevindt op slot zit tijdens de door u gehuurde periode en u woont zelf buiten dit gebied, dan kunnen wij onze verplichtingen niet nakomen. In deze situatie wordt uw reservering ontbonden en ontvangt u alle vooruitbetaalde gelden terug. Zit het gebied waarin ons bedrijf zich bevindt niet op slot tijdens de gehuurde periode, dan bent u gehouden de gehele huur (minus eindschoonmaak) te voldoen.
Of ons gebied op slot gaat wordt bepaald door de Nederlandse overheid. Op dit moment is ons gebied niet afgesloten en bent u gehouden de gehele huur (minus eindschoonmaak) te voldoen.
Bovenstaande regels voor gasten uit het binnenland komen te vervallen wanneer de Nederlandse overheid ons sommeert te sluiten. Zijn wij verplicht gesloten tijdens uw gehuurde perioden, dan wordt uw reservering ontbonden en ontvangt u alle vooruitbetaalde gelden terug.
Het zijn moeilijke tijden, zowel voor u als voor ons en ons bedrijf. Veel van onze recreanten zijn vaste gasten, misschien komt u al jaren of zelfs generaties bij ons op het park. Het valt ons zwaar volgens deze wettelijke regels de reservering af te handelen, waarbij u mogelijk wel geld betaald maar niet kunt komen. Het is voor ons echter ondoenlijk voor alle recreanten alle lasten te dragen. Wij doen er alles aan de verhuurtak van ons bedrijf staande te houden, zodat wij iedereen ook weer welkom kunnen heten als deze Corana-periode achter ons ligt. Wij hopen en rekenen op uw begrip en medewerking.
Met een hartelijke groet uit Lage Vuursche,
Jeroen en Marije de Kruyf.
PS: Wij zullen er voor zorgen dat dit bericht up-to-date blijft. Wanneer de Nederlandse overheid de regels aanpast zullen wij deze zo spoedig mogelijk doorvoeren in dit bericht.